22 de juny 2012

Curiositats: Notebooks

Ahir quan vaig passar per davant d'una de les meves papereries preferides de la ciutat on visc, vaig veure que feien fins a un 75% de descompte en alguns articles. Fanàtica com sóc de les llibretes per prendre notes (notebooks), llibres, postals, etc., (fanatisme que s'ha accentuat al anar a viure a Anglaterra), no vaig poder resistir la temptació d'entrar-hi. 

La majoria de coses no m'acabaven d'agradar però quan estava a punt de marxar vaig veure un magnífic notebook de cuir, de color vermell amb papallones marcades que em va enamorar. A més per dintre tenia pàgines lineades (perfecte!) perquè mai he pogut escriure en pàgines en blanc sense anar de tort. Per a mi era el quadern perfecte. 

A més, vaig veure que estava d'oferta perquè el cuir estava una mica fet malbé, tenia algunes marques. Però això encara el feia més preciós i únic. Quasi com si el quadern fos especial per a la persona que el comprés. No vaig dubtar-ho ni un segon i me'l vaig comprar. I d'això va aquest post. Us presento els tres quaderns que tinc.

Primer de tot el de cuir vermell. Veieu les papallones? No sé si a la foto es pot apreciar el cuir marcat. Té algunes marques horitzontals com si estigués plegat i el cuir no està completament enganxat, a vegades se li pot notar alguna bombolla d'aire. 























La segona imatge correspon a la part del darrere del notebook. En aquest cast és de cuir vermell llis, i es pot veure on han cosit els diferents talls de cuir. Trobo que li dóna al quadern un acabat encara millor. 
Encara que en la foto de l'interior del quadern sembli que els fulls siguin fulls blancs nous, també és paper reciclat. No és bonic? :)


El segon que tinc és un quadern o notebook molt senzill fet de cartolina i pàgines reciclades. Trobo que el paper reciclat és mil vegades millor que el nou, no només perquè així ajudem al medi-ambient, sinó perquè el color i el tacte són més càlids. Tant la portada com la contraportada tenen lunars o rodones de diferents colors i estampats. I estan estampats utilitzant la tècnica del letterpress.
















L'últim quadern que tinc és totalment llis, amb tapa de cartró i fulls reciclats. El llom és de roba o d'un material fibrós negre. És més gruixut que l'anterior i va molt i molt bé per escriure. Reconec que és menys interessant que el primer i que el de cuir vermell però és igualment increïble :) 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada